2016. június 18-án reggel indultunk 18 gyerekkel a Balaton partra. A Rózsa utcai gyülekező után busszal, metróval, majd a déli pályaudvarról vonattal jutottunk el Aszófő állomásra, ahol a gumikerekű kisvasút érkezéséig a gyerekek focizással töltötték az időt (focis kép, vonatos kép). A nyitott kisvonatról megfigyelhettük a szállás felé vezető utat, az erdőt, a strandot. A Budapesten vásárolt élelmiszereket, főzéshez való alapanyagokat, játékokat, a kisebb gyerekek nehéz bőröndjeit a Falcon Best Bau kft. autója szállította.

Megérkezés és a szobák elfoglalása után megismerkedtünk a környékkel, a kerttel, a tűzrakó hellyel, megkerestük a bográcsot, az állványt, a fát, kipakoltunk, egyszóval birtokba vettük és belaktuk a helyet, melyet 6 napig az otthonunknak mondhattunk.

Vacsorafőzés, és étkezés után csoportgyűlést tartottunk, ahol felolvastuk a házirendet, megbeszéltük a szabályokat, valamint a másnapi tervet. A „napos” csoportok beosztása, a feladatok kiosztása is megtörtént, valamint ismertettük az esténkénti közösségi játék szabályait (kvíz, levélírás, szituációs játékok). A reggelihez és az étkezésekhez való kenyeret egy tihanyi pék szállította minden reggel, mivel Sajkodon nincs bolt.

Második nap reggeli után első alkalommal mentünk át gyalog Tihanyba. Az út az erdőn keresztül, és szőlőtőkék mellett haladt. A Balaton Felvidéki Nemzeti Park területén útközben is sok látnivalónk akadt. Igazi élmény volt a gyerekeknek hogy szamarat, kecskéket és lovakat is láthattak. A hosszú út vége felé már megpillantottuk Tihany jellegzetes látképét, a dombbal, templomtornyokkal, az apátsággal. Beérve a településre, városnézés keretén belül bejártuk a festői utcákat, láttuk a Paprika –házat, és ajándékvásárlásra is lehetőség volt. Itt vásároltuk meg mi is a Tihany látképével díszített hűtőmágneseket, amit a tábor végén adtunk emlékként a résztvevő gyerekeknek.
A Bencés Apátság látogató központjában megtekintettünk egy filmet a kolostorról és a rend történetéről. Megnéztük az apátságot, és az altemplomot, ahol első András király van eltemetve. Ebéd és mosogatás után még kimentünk a strandra is. Bár a víz hideg volt, ez nem jelenthetett akadályt.
A napot ekkor, és a további napokon is vacsora utáni kvízzel, játékkal zártuk.

Harmadik nap reggel megérkezett a túravezetőnk, Vers Réka, aki végigvezetett minket a Nemzeti park legszebb részein. Az őslevendulástól a nyereg-tetőn keresztül a gejzirit mezőig. Földrajzi, geológiai, és botanikai és történelmi, helytörténeti ismeretekkel is gazdagodtunk a szakvezetés segítségével.
A hosszú túra után ismét a strandon töltöttük a délutánt.

A negyedik napon reggeli után választhattak a gyerekek különböző tevékenységek közül. Előző nap a túravezetőtől ajándékba kaptunk egy nagy csomag levendulát, vásznat, cérnát, fonalat. A levendulazsákok késztésének technikáját is megmutatta. a legtöbb gyerek örömmel készített zsákokat, amit aztán hazavihetett ajándékba. Voltak, akik fociztak, napoztak, vagy csak beszélgettek, játszottak, vagy épp a pelét keresték, aki időközben és örömünkre az erdőből beköltözött a szállás felső emeletére, vicces, és néha sikítozós perceket okozva a lányok közt.
Ebéd után strand következett. A strandon töltött időben az uzsonnát a strandbüféből oldottuk meg minden nap, lángos, jégkrém, illetve hamburger formájában.
Este röplabdakupát rendeztünk, aminek szervezésében a gyerekek is aktívan részt kellett vegyenek. Mivel minden csapat minden csapattal játszott, a meccsek kissé elhúzódtak, így a szokásos esti kvíz után a levélírás feladat másnapra csúszott. Helyette esti tábortűz, beszélgetés volt.

Ötödik napon, a hazaindulás előtti utolsó napon, nagyon meleg volt, így már reggeli után a strandra mentünk. Hazaérkezve közös főzés, vacsora után volt lehetőségük a különböző csoportoknak az esti színészi produkcióra felkészülni. Nagy volt az izgalom, a csoportok ceruzákkal, papírokkal elvonultak a szobákba, és kidolgozták az utolsó simításokat is az előadásokon.
Vacsora után előadták a produkciókat. Mind a négy csapat nagyon sok energiát fektetett a feladatba, és jól is sikerültek az előadások.
Az utolsó előtti napot egy bátorságpróbával zártuk. Zseblámpákkal, telefonokkal felszerelkezve egy már ismert útvonalat jártunk végig a csapattal. Éjszakai túránkon épp telihold volt, az erdőben neszező állatok viszont nem mutatkoztak (kivéve egy hatalmas keresztespókot). A többi állat számára túlságosan hangosak lehettünk.

Az utolsó, hatodik nap már a pakolás, a takarítás, a búcsú jegyében telt, hiszen délelőtt indult haza a vonatunk Aszófőről. A csomagjainkat a szállás gondnoka szállította kisteherautóval az állomásig, viszont mi sétálva tettük meg a hosszú utat Aszófőig. A gyerekek hősiesen és jó hangulatban, énekelve vonultak az állomásra. A hazautunk bej nélkül sikerült, mindenki épségben és élményekkel telve jutott haza. Új barátságok alakultak, a kis csapat azóta is tartja egymással és velünk a kapcsolatot.